HTML

Utolsó kommentek

  • Béla bátyám: Szép napot mindenkinek! Teljesen kezdő, lelkes csilikedvelő vagyok. Keresek Peter's Pepper vagy B... (2013.08.06. 14:00) Második szüret
  • lyzX: Szépek, különlegesek! :) (2013.05.25. 21:01) Második szüret
  • hajoadmad: Sziasztok Felraktam pár képet. s1170.photobucket.com/albums/r525/vgerp/ Igazából a talajjal kap... (2012.04.18. 08:17) Az olvasó kérdez
  • nadiposzata: @hajoadmad: mivel permetezted és tápoldatoztad eddig? milyen a föld? Levél lehulláson kívül más tü... (2012.04.17. 23:40) Az olvasó kérdez
  • hajoadmad: Sziasztok Nem tudom jó helyre írok e de van egy kis problémám. Van egy pár tő chili paprikám és ... (2012.04.16. 23:18) Az olvasó kérdez
  • Utolsó 20

Kérdezte tommirra, hogy mi a titka a szép paprikáimnak. Hát először is az, hogy a korcs, megnyúlt, foltos növényeket nem fotózom le :) , másrészt a nevelésük során betartottam egy-két alapvető szabályt:

- korán vetettem (a tescós thait és habanerót január, a többit február végén); a magokat előtte egy-két napra beáztattam;

- vetés után a fűtőtesten tartottam a kis joghurtos poharakat, hiszen ekkor a föld hőmérséklete is nagyon fontos; a poharakat plexivel fedtem le, hogy bent maradjon a nedvesség;

- 2-3 valódi levél megjelenése után, május elején ültettem át őket kettesével 15 cm átmérőjű cserepekbe, majd miután megerősödtek, június elején-közepén átkerültek végleges helyükre, 20 cm-s műanyag cserepekbe; könyörtelenül csak a legerősebb növényeket hagytam meg;

- ezzel egyidejűleg megkezdődött a kinti körülményekhez való szoktatás, eleinte csak pár órára, később egyre hosszabb időre; tűző naptól védem őket (érdekes, hogy a helyi gazdabolti fajták mennyivel jobban bírják a napot, mint az egzotikusak...);

- ha kellett (főleg bent), kézi beporzást alkalmaztam;

- a még nem elég fejlett növényről gátlástalanul leszedem a bimbókat, hadd erősödjenek;

- tápoldatot rendszeresen kapnak, a vegetatív szakaszban természetesen nitrogéndúsat, a reproduktív szakaszban meg inkább foszfor- és káliumtúlsúlyosat.

Kb. ennyi. Ez az első év, hogy chilitermesztésre adtam a fejem, nyilván szolgálnak még meglepetéssel. :)

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://chilivili.blog.hu/api/trackback/id/tr982141650

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rolandoo 2010.07.10. 06:47:59

Én panelban lakok és ez leegyszerüsitette az ültetést. 60 cm-es virágládákba(6 db) vettem 50 kg virágföldet és április végén belenyomkodtam a vett magokat. 2-4 hét után szinte mind kibújt. Mikor lett kb 4 levele és jó idő lett kimentek az erkélyre.:) 2-3 naponta sajna be is költöznek, mert féltem őket a jégveréstől. Olyan viharok vannak mostanában, hogy 1 perc alatt tönkretenné az egészet. Sajnos csak utólag olvastam a növényekről, és kiderült az african devilről, hogy 90 cm magasra nő meg. Gondot fog jelenteni a tárolása... Pláne, hogy 11 van 1 ládában:) A jolokiát meg szerintem egyszer fogom megkóstolni. Az vendégvárós paprika lesz:) Mindenkit megkinálok vele csak teremjen sok:)

Rolandoo 2010.07.10. 08:34:59

Ja még azt szeretném kérdezni, hogy a kézi beporzást, hogy és mivel kell csinálni?
Köszi

tommirra · http://redsavina.blog.hu/ 2010.07.10. 18:15:23

köszi a kritikát. :)
akkor nálad egy foltos levél azonnal kuka?
én idén az "ahogy isten megadta" elvet követem.
de mivel látom eredményes a Te módszered jövőre durvább leszek.
a tápoldatot leírod részletesebben? esetleg mit használsz, milyen időközönként? stb.

Lemúr Miki · http://hosszutav.blog.hu/ 2010.07.10. 22:28:58

@Rolandoo: A kézi beporzást finom ecsettel ajánlják, de én csak megujjazom a bibéjüket. :)

Lemúr Miki · http://hosszutav.blog.hu/ 2010.07.10. 22:34:47

@tommirra: Nincs szó kritikáról, csak jeleztem, hogy nálam sem csupa sikersztoriból áll a paprika-saga. :) 23 növényem van, ebből kb. 10 néz ki jól, a többi úgy-ahogy. Legközelebb majd ezekről is posztolok, hogy megnyugtassalak, csak épp nincs fotóapparátom.

Tápoldatot kétfélét használok, mindkettő mezei, boltban kapható lötty, az egyik virágzó, a másik levéldísznövények számára, ha érdekel, megnézem pontosan, mifélék, de mindegyikben ugyanaz van, csak különböző arányokban. A gyártó által javasolt hígitásban locsolok velük kb. hetente egyszer, egyébként sima H2O-t kapnak.

HKai 2010.07.11. 10:56:34

Ezek kb pontosan azok a javaslatok, és aranyszabályok, amiket még én is javasoltam mindenkinek, mégis a Te paprikáid mindannyiunk közül a legszebbek.

Talán a rendszeres tápoldatozásban van a varázsszó. Többet kellett volna adnom nekik. Igazából csak a legelején kaptak tápot, aztán teljesen megfeledkeztem róla.

Gyere Te is a capsaicin.hu-ra, regelj, és csatlakozz a paprikás portálhoz Te is!

Capsa importálja a Te blogbejegyzéseidet a mieink közé.

Lemúr Miki · http://hosszutav.blog.hu/ 2010.07.11. 17:01:58

@'Kai: Kösz, a capsaicin.hu fórumot követem, betettem ide oldalt a linkajánlóba is. Még az ősidőkben, 7-én regisztráltam. :)

picpaca 2010.08.08. 20:28:55

Szia!

Nagyon szépek a paprikáid!
Többször is írtad, hogy tescos paprikákból szedtél néhány magot, amit később elültettél. én is szoktam látni az áruházban, hogy árulnak kis műanyag dobozban többféle chili paprikát. Azokat ültetted el te is? Ha igen, honnan lehet tudni, hogy milyen fajtákról van szó?

Lemúr Miki · http://hosszutav.blog.hu/ 2010.08.09. 11:20:58

@wookielogan: Szia, igen, teszkós tálcás paprikákat beleztem ki. Írja a csomagoláson, hogy mi van benne, én eddig thait, sárga, narancssárga és piros habanerót ill. jalapenót láttam.
süti beállítások módosítása